Wpisując w wyszukiwarkę frazę SEO, znajdziemy ogromną ilość informacji na ten temat, co to jest, jak poprawnie optymalizować swoje strony www, aby były coraz wyżej w wynikach wyszukiwania. Zarówno agencje interaktywne, jak i osoby, które tworzą samodzielnie witryny, przywiązują do SEO szczególną uwagę.
Niejednokrotnie bardzo ciężko pracujesz nad swoją stroną internetową, starając się, aby Twoje rankingi wzrastały, a okazuje się, że w ogóle nie zdaje to egzaminu. Dlaczego tak się dzieje? Odpowiedzialne są za to nierzadko błędy, które popełniamy, biorąc pod uwagę kwestie SEO.
Czemu ma służyć SEO?
Zaczynając przygodę z prowadzeniem własnej strony www, warto wyjaśnić niezorientowanym, po co właściwie stosuje się taktykę SEO. Otóż najprościej mówiąc SEO to jej optymalizacja, pod kątem wyszukiwarek, składa się na to szereg procesów, których celem jest osiągnięcie jak najwyższej pozycji witryny internetowej właśnie w wynikach wyszukiwarek.
Korzyści płynące ze stosowania taktyki SEO:
-
zwiększony ruch na stronie
-
zwiększona sprzedaż, czyli zwiększone zyski, szczególnie wówczas kiedy tworzy się sklep internetowy, strategia SEO daje wymierne korzyści, dla naszego interesu,
-
dotarcie bezpośrednio do docelowego odbiorcy,
-
długofalowe efekty, sprawiają, że taktyka SEO jest tańsza niż np. reklama,
-
małe firmy mają szansę zaistnieć na rynku,
-
dobra optymalizacja zwiększa użyteczność witryn, dzięki czemu odbiorca nie tylko chętnie zostaje na dłużej na naszej stronie, ale równie chętnie powraca do niej.
Najczęstsze błędy w strategiach SEO.
Zduplikowane treści.
Jeśli powielasz treści, np. prowadząc sklep internetowy, kopiujesz opisy produktów ze strony producenta, lub tworzysz je sam, ale mimo wszystko pojawiają się one na Twojej głównej stronie i np. na portalu Ceneo lub Allegro, które wykorzystujesz do sprzedaży, wówczas możesz liczyć się z tym, że Twoja strona www, nie będzie osiągała wysokich pozycji w wyszukiwarce. Takie same treści na różnych adresami URL, są jednoznaczne z utratą cyklu robotów Google.
Strona internetowa jest niebezpieczna.
Warto też przyjrzeć się bezpieczeństwu naszej strony internetowej, jest to ważna kwestia nie tylko dla użytkowników, ale dla Google również.
Brak optymalizacji pod kątem responsywności strony www.
To czy strona otwiera się na różnych urządzeniach w tym mobilnych, jest znaczącym czynnikiem rankingowym dla Google.
Teksty niezoptymalizowane pod kątem SEO.
Musimy zastanowić się i przeanalizować, jakie słowa kluczowe i frazy będą najbardziej odpowiednie do naszej grupy docelowej i na tej podstawie tworzyć treści na witrynę. Zły dobór słów kluczowych, zdarza się bardzo często.
Brak optymalizacji grafiki.
Teksty oczywiście są bardzo ważne, powinny również nie tylko zawierać słowa kluczowe, ale także być wysokiej jakości. No dobrze co więc ze zdjęciami? Otóż te także powinny być odpowiednio zoptymalizowane, ważny jest wymiar, rozdzielczość, ale również odpowiednia nazwa pliku, w której można zawrzeć słowa kluczowe. Do optymalizacji zdjęć na stronie internetowej na WordPressie możemy używać specjalnych wtyczek, które z pewnością ułatwią to zadanie.
Witryna ładuje się zbyt wolno.
Jest to nie tylko ważne ze względu na same odczucia użytkownika, ale to także znaczący czynnik rankingowy dla samego Google.
Przyjrzyj się swojej stronie www pod kątem powyższych zagadnień i sprawdź, czy wszystkie kwestie zostały poprawnie zrealizowane, a jeśli występują błędy, postaraj się je naprawić (często nie jest to wcale takie trudne) i zapewnij sobie najwyższe pozycje w wyszukiwarkach.