Założenie własnego sklepu w Krakowie mogło być Twoim marzeniem od dziecka. Zarządzanie własnym biznesem nie jest prostą rzeczą, jednak wszystkiego można się nauczyć. Handel detaliczny jest coraz bardziej wymagający i trzeba zrozumieć prawidła rządzące się tym rodzajem działalności oraz prawidłowo je wykorzystać, by odnieść zyski. Kilka prostych zasad podsuną Ci Orły Handlu.
Sklep internetowy czy detaliczny
Z roku na rok obserwujemy przenoszenie się ludzi z zakupami do sklepów internetowych. Urzeka ich szeroki wybór, możliwość przeglądania artykułów o każdej porze dnia, łatwe sposoby płatności oraz możliwość szybkiego sprawdzenia czy u konkurencji cena za ten sam produkt nie jest niższa. Znajdujemy jednak również klientów, którzy chociażby ze względu na ochronę środowiska wybierają lokalne sklepy w Toruniu, Gdańsku… Zakupy u detalicznego sprzedawcy nie generują dodatkowych kartonów czy plastikowej folii bąbelkowej dla planety. Ten aspekt warto wykorzystać w swoim biznesie i próbować go uwydatniać.
Sklep lokalny a kontakty
Dla klientów największą sklepu rzeczywistego jest bezpośredni kontakt z ludźmi. Możliwość uzyskania porady od asystentów w lokalu czy przemiła pani ekspedientka, z która możemy uciąć sobie pogawędkę. Ten rodzaj biznesu wymaga inwestycji przede wszystkim w ludzi. Dobra atmosfera w sklepie, kompetentny personel… dzięki tym czynnikom klienci będą chcieli zawsze do nas wrócić! Inwestycja w kursy dla pracowników dotyczące pracy zespołowej, budowania kontaktów międzyludzkich czy kreowania przyjaznych relacji z klientami zwróci Ci się wielokrotnie. To na tych więzach w dużej mierze zbudujesz sukces swojego sklepu.
Sklep detaliczny, ale nowoczesny
Sklep tradycyjny nie oznacza zamykania się na nowoczesne otoczenie. Właściwym krokiem jest zainstalowanie terminali płatniczych czy czytników cen, przy lokalu o dużej powierzchni. Nie bój się także założyć strony internetowej czy profilu Facebook swojego przedsiębiorstwa. Zainteresowani muszą się dowiedzieć o Twoim istnieniu, a wystawienie na ulicy tzw. potykacza nie zawsze skutkuje. Zbieraj opinie o swoim sklepie i weź udział w plebiscycie Orły Handlu. Zgłoszenie do konkursu jest darmowe, a dzięki technikom, które są w nim stosowane dostaniesz wynik przeglądu ocen o swojej firmie w jednym miejscu. Wynik skanowania sieci przeprowadzonego przez skomplikowany algorytm wyraża stopień zadowolenia Twoich klientów od 0 do 10. Noty powyżej 8 są nagradzane tytułem laureata i miejscem na stronie Orłów. Najlepsza trójka w każdym mieście Polski staje na podium i przez okrągły rok cieszy się zwycięstwem – aż do kolejnego plebiscytu. Laureatom przysługuje możliwość zakupu materiałów reklamowych (m.in. tabliczka ze szkła akrylowego czy dyplom), które przedsiębiorca może umieścić w widocznym miejscu sklepu. Pokażemy wówczas klientom, że jesteśmy firmą godną ich dalszego zaufania.