Pierwsze samochody przejechały po nowoczesnej przeprawie, co oznacza znaczący krok w rozwoju lokalnej infrastruktury i poprawę komunikacji w regionie.
Nowa przeprawa
Nowa przeprawa, o długości 300 metrów, została zaprojektowana jako trzyprzęsłowa konstrukcja o przekroju skrzynkowym, z przęsłami skrajnymi o długości 75 m oraz centralnym, najdłuższym przęsłem o długości 150 m, zrealizowanym technologią nawisową. Całość opiera się na modelu "extradosed", a jej charakterystycznym elementem są wysokie pylony o wysokości 17 m, które dodają estetyki i stabilności konstrukcji. Szerokość mostu wynosi 18,46 m, co umożliwia swobodny przejazd, poprawiając komfort i bezpieczeństwo kierowców.
Znaczenie nowego mostu
W uroczystości otwarcia udział wziął wiceburmistrz Zbigniew Biedulski, który podkreślił znaczenie tej inwestycji dla miasta i regionu. Budowa mostu nad Wartą ma kluczowe znaczenie dla lokalnej infrastruktury, ułatwiając codzienny ruch i dostęp do ważnych obszarów miasta. Ponadto, przeprawa odgrywa istotną rolę w strategii przeciwpowodziowej regionu, zapewniając bezpieczne i sprawne przemieszczanie się nawet w okresach wzmożonych opadów.
Utrudnienia w ruchu
Warto zaznaczyć, że choć samochody już korzystają z nowej przeprawy, prace nie zostały jeszcze w pełni zakończone. Ruch na moście będzie się jeszcze odbywał wahadłowo, gdyż wykonawca kontynuuje rozbiórkę mostu tymczasowego oraz prace nad dojazdami do nowej konstrukcji. Jednakże, mimo tych utrudnień, nowa przeprawa zapewni znacznie sprawniejszy i bardziej komfortowy przejazd w porównaniu do poprzednich rozwiązań.
Przebudowa mostu na Warcie w Kostrzynie nad Odrą to inwestycja, na którą wielu mieszkańców, także z powiatu gryfińskiego czekało z nadzieją na poprawę funkcjonowania komunikacji w ciągu drogi krajowej nr 31, przebiegającej między innymi przez Gryfino i Chojnę oraz w całym regionie.

Napisz komentarz
Komentarze